Referat af ordinær generalforsamling i Drigstrup og omegns lokalråd 24. september 2025
Referent: Jørgen
Der var også i år et pænt fremmøde på generalforsamlingen med 19 fremmødte.
 
Dagsorden ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent.
Søren Nordborg valgt til dirigent.
2. Formandens beretning. 
Se vedlagte beretning. Der fulgte undervejs og efterfølgende en livlig debat om beretningen. Stikpunkter her fra er: 
a. I Kerteminde Landsbyråd er repræsentanter fra alle lokalrådene og det er næsten et kommunalt udvalg; vi kan her dele erfaringer og udtrykke ønsker; det hele er samlet i Landsbypolitikken. 
b. Vedr. Landsby-Make-Over-puljen: Gerne flere ideer :-) Show-kage er ikke længere et krav; det tog mange resurser fra en lille gruppe for måske at få sølle 10.000 kr.
c. Ønske om mere åbenhed vedr. "Den Grønne Trepart" og i højere grad lade alle borgere del-tage og få information; kommunen siger at de p.t. prioriterer at afholde informationsmøde for lodsejerne, hvilket er frustre¬rende, når vi gerne vil vide hvad planerne indebærer.
d. Udvikling af legeplads: Ønske om at legepladsen fremover kan favne lidt bredere alders¬-mæs¬sigt - der mangler lidt til de helt små. Her blev der drøftet en rigtig sandkasse og nogle kravle-elementer for de små (MY foreslår et kig på Bløcher Trækunst og Naturlegepladser). Der blev også foreslået en tovbane for de lidt større; den skal dog passes ind i forhold til krolfbanen... 
e. Udvalgs-arbejde: For at komme bredere omkring i forhold til emner og arbejdsområder, bør Lokalrådet overveje at arbejde mere i udvalg. Her kan sidde en repræsentant fra Lokalrådet sammen med lokale borgere som brænder særligt for den pågældende sag. Det kunne for eksempel være trafikbegrænsning, fondsansøgninger, udvikling af legepladsen, arrangemen¬ter, ...
f. Knallert-unge, som larmer (knallerterne) og kører tosset, nævnes som et presserende problem; mange bifalder; det er et velkendt problem også på Hindsholm og andre steder, altid ad de mindre veje. Der nævnes forskellige vinkler på hvad man kan gøre ved det - eller ikke.
3. Aflæggelse af regnskab.
Da kasserer Lene Kildemose var syg fremlagde formanden regnskabet (se vedlagte). Ingen kommen¬tarer til regnskabet, der ser sundt ud. Vi har penge i kassen til at lave en sandkasse m.m. på lege¬pladsen.
4. Valg til bestyrelsen. 
På valg var Jørgen Carstensen, Lene Kildemose og Lars Toft Christiansen. Alle modtog genvalg. 
5. Valg af 2 suppleanter og 2 revisorer.
Marianne Danielsen, Sabrina Frederiksen og Marie Yvonne Rasmussen var alle interesserede i at stille op. Derfor valgte GF at udvide lokalrådet med en suppleant til i alt 3 suppleanter, som alle gerne må del¬tage i lokalrådsmøderne. Dirigenten forslog at prioritere/nummerere suppleanterne og at GF giver lokalrådet mandat til at gøre det på kommende konstitueringsmøde (onsdag d. 5. november hos Lene). Vedtægten om antal bestyrelsesmedlemmer og antal suppleanter skal evt. omformuleres.
De to revisorer, Henning Klokker og Torben Andersen blev genvalgt. 
6. Fastsættelse af kontingent. 
Der opkræves ikke kontingent i det kommende år.
7. Indkomne forslag.
Ingen forslag var indkommet ved fristens udløb.
8. Eventuelt.
Fællesspisning og Banko afholdes lørdag, den 31. januar 2026.
Sommerfesten afholdes næste år på den sidste lørdag i august – den 29. august 2026.
Konstituerende møde i lokalrådet afholdes onsdag, den 5. november – ved Lene.
__________________________________________________
02.10.2025. Søren Nordborg. Dirigent.